مطالب آموزشی

هوش بین فردی
هوش بین فردی یا Interpersonal Intelligence، که به آن هوش میان فردی، هوش برون فردی و هوش روابط اجتماعی می‌گویند..هوش برون فردی یکی از انواع هوش‌های گاردنر است و در واقع به معنای توانایی ایجاد ارتباط وراهکارهای تقویت هوش میان فردی
هوش تصویری فضایی
هوش تصویری فضایی (Visual Spatial Intelligence) یکی از هوش‌های هشتگانه در نظریه گاردنر است. هوش تجسمی فضایی مرتبط با درک تصاویر و فضاها است. هوش تصویری فضایی شامل توانایی حل مسئله از طریق دست‌کاری و ایجاد تصاویر ذهنی و اندیشیدن از راه تجسم دیداری فضایی است.
هوش درون فردی گاردنر
هوش درون فردی گاردنر یا Intrapersonal Intelligence به توانایی فرد در تمرکز بر خود و خودآگاهی اشاره دارد.در اصل این هوش یعنی توانایی درون اندیشی، خودآگاهی، شناخت نقاط ضعف و قوت و احساسات خود.

هوش کلامی
هوش زبانی کلامی (Linguistic / Verbal Intelligence) یکی دیگر از هوش‌های نظریهٔ هوش‌های چندگانهٔ گاردنر است. این هوش به توانایی فرد در درک کلمات (شفاهی یا نوشتاری) و همچنین استفاده از زبان برای نوشتن و خواندن اشاره دارد.
هوش منطقی
شاید هوش منطقی Logical Mathematical Intelligence) )از شناخته ترین هوش های گاردنر می باشد .این هوش به توانایی ذهنی ما در تفکر منطقی و حل مسئله برمی‌گردد.افرادی که هوش ریاضی در آن‌ها غالب است، عاشق تفکر، حل مسئله و رویارویی با شرایط و مسائل مختلف هستند.
هوش موسیقیایی
در طول تاریخ افراد مشهور زیادی بودند و هستند که از این هوش برخوردارند. آنها علاوه بر درک و تشخیص صداها و آهنگ‌ها، توانایی تولید آهنگ و موسیقی را نیز دارند.البته برای اینکه مطمئن شوید این هوش را دارید یا نه؛ لزومی ندارد حتما آهنگ‌ساز، نوازنده یا خواننده باشید.
پیمایش به بالا

عضویت در خبرنامه سرزمین قصه‌های کهن

با عضویت در خبرنامه سرزمین من از تخفیفات یا شروع دوره های جدید با خبر خواهید شد.

ثبت نام مونته سوری آغاز شد!

جهت ثبت نام شما میتوانید از طریق تکمیل فرم زیر اقدام نمایید.